Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
EL SANATLARI EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ - SİVAS
Görme Engelli
×
  • Ana Sayfa
  • KURUMSAL YAPI
    MÜDÜR
    MÜDÜR YARDIMCISI
    GÖREVLERİMİZ
    BİRİMLER
    ORGANİZASYON ŞEMASI
    TARİHÇE
    MİSYON VE VİZYONUMUZ
    KALİTE POLİTİKAMIZ
    HİZMET STANDARTLARIMIZ
  • KURSLAR
    MÜDÜRLÜĞÜMÜZDEN RESİMLER
    MAĞAZAMIZDAN RESİMLER
    KURSLARIMIZ
    FİLOĞRAFİ TABLOLARIMIZ
  • ÜRÜNLER
  • YAYINLAR
    HALI - KİLİM DOKUMACILIĞI
  • BASIN
    BASINDA BİZ
    SİVAS'I TANIYALIM
    • GENEL BİLGİLER
    • COĞRAFYA
    • OVALAR VE VADİLER
    • BİTKİ ÖRTÜSÜ
    • DAĞLAR
    • TARİHÇE
  • İLETİŞİM
Skip Navigation LinksEl Sanatları Eğitim Merkezi Müdürlüğü - Sivas

Makine Nakışı Kursları(Maraş işi)

MESLEK ELEMANI TANIMI

 El ve makine nakışları tekniklerine uygun desen araştırıp hazırlayabilen,

araç-gereci işlemeye hazırlayabilen ve el ve makine nakış tekniklerini

uygulayabilen bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

GİRİŞ KOŞULLARI

1. İlköğretimi tamamlamış olmak.

2. Mesleğin gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel

özelliklere sahip olmak.

İSTİHDAM ALANLARI

Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan bireyler El Sanatları Teknolojisi

Alanında

1. Turistlik ve hediyelik eşya üretimi yapan işletmeler,

2. Desen üretimi yapan işletmeler,

3. Çeyiz yapan işletmeler,

4. El Nakışı üretimi yapan atölyeler,

5. Makine Nakışı üretimi yapan atölyeler,

6. Moda evleri,

7. Kendi iş yerleri veya evinde vb. yerlerde çalışabilirler.

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI

1. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında eğitim

verilmektedir,

2. Programın uygulanabilmesi için El Sanatları Teknolojisi alanı standart

donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır.

EĞİTİMCİLER

1. Programın uygulanmasında El Sanatları Teknolojisi alanında eğitim almış ve

tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır.

2. Programın uygulanmasında gerektiğinde El Sanatları Teknolojisi alanında

sektör deneyimi olan teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir.

3. Usta öğretici; bu programla ilgili modül ve yeterlikleri almış olmalıdır.

 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;

1. Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.

2. Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.

3. Ölçme sonuçları program sonunda değerlendirilecektir.

4. Eğitim kurumunda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim

faaliyetleri değerlendirilecektir.

BELGELENDİRME

Sertifika programlarında; meslek elemanlarının sahip olduğu yeterlikleri

kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilir. Bu programlarda mesleğin

yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 4

 Sertifika öğretim programı sürecinde bireylerin tamamladığı modüller, aldığı

eğitimin tümü ve kazandıkları yeterlikler belgelendirilir.

 Öğretim programının sonunda mesleğin yeterliklerini kazanan bireylerin aldığı

belgeler mevzuat doğrultusunda sertifikada değerlendirilir. Bireyler mesleğin

düzeyine göre mesleğinde sertifika alabilir.

 Bireyler gelecekte meslek değiştirmek veya mesleğin ilişkili olduğu diğer

mesleklere geçmek amacıyla eğitim almak isterse, kazandığı yeterlikler

değerlendirilecektir.

 Fark modüllerini tamamlayanlar ikinci bir meslekte kendini yetiştirebilecektir.

 Öğretim programından ayrılan bireyin kazandığı yeterlikler belgelendirilerek

istendiğinde diğer sertifika programlarında değerlendirilir.

 Mesleğin seviyesine ve yeterliklerine sahip olanlar sertifika almaya hak

kazanır ve ilgili iş yerlerinde çalışabilirler.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Mesleğe yönelik geniş tabanlı yeterlikler kazandırmak hedeflenmiştir.

1. Eğitimin sonunda, mesleğinde sertifika alan birey gerektirdiğinde fark eğitimi

alarak diploma programını tamamlayabilir.

2. Mesleki eğitim alan veya bitirmiş olan birey; gerekli modülleri tamamlayarak

alandaki diğer dallar/meslekler arasında geçiş yapabilir.

EĞİTİM SÜRESİ

1. Meslek programının toplam eğitim süresi 2080/1560 saat olarak planlanmıştır.

Bu süreye 320/88 saatlik Mesleki Gelişim Modülleri ile 864 saatlik Mesleki

Uygulamalar süreleri ilave edilecektir.

2. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı,

modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanır.

1. Eğitimciler bireylere rehberlik eder.

2. Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.

3. Bireylerin aktif olması sağlanır.

4. Bireyler araştırmaya yönlendirilir.

5. Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilir.

6. Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler

uygulanır.

İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR

Bireyler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve

planlama konularında, çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, dokuma ve

nakış firmaları, boya, nakış ve dokuma atölyeleri ilgili meslek odaları ve

kursiyerlerin çevrede konuyla ilgili olarak iletişim kurabileceği araştırma, gözlem

ve uygulama yapabileceği her türlü kurum ve kuruluşlar meslek elamanları ile

işbirliği yapılarak yönlendirilir.

ÖĞRENCİ/KURSİYER KAZANIMLARI

Programın sonunda mesleğe yönelik olarak öğrenci / kursiyer;

1. Mesleğin ait olduğu alandaki temel bilgi ve becerileri kazanabilecektir.

2. Alanın gerektirdiği temel yeterliklere sahip olabilecektir.

3. Mesleğin gerektirdiği işleri yapabilecektir.5

4. Mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

5. Öğrenci/Kursiyer merkezli daha aktif ve kendi hızına göre öğrenme olanağı

tanıyan kazanımlara sahip olabilecektir.

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

1. Sertifika programında yer alan modüllerde öngörülen eğitim öğretim

uygulamaları yapılır.

2. Her merkez, 864 saatlik Mesleki Uygulamaların içeriğini ağırlıklı olarak

mesleğe ait modüllerden olmak üzere, sektörün beklentilerini yansıtacak

modüllerden oluşturur. Mesleki uygulamalar, modüllerdeki öğrenme faaliyetlerinin

uygulamalarından oluşur.

MESLEKİ GELİŞİM MODÜLLERİ

1. Öğrenci/kursiyerin yaşam boyu kullanabileceği ve mesleki gelişmesine yararlı

olabilecek, iyi ilişkiler kurabilme, öğrenmeyi öğrenme, bilgiye ulaşma, girişimcilik

ve iş fikirleri üretme, işe uyum sağlama, kendini geliştirme ve problem çözme gibi

bilgi ve becerilerin kazandırıldığı modüllerdir.

2. Bu modüller ile öğrenci/kursiyerlere ulusal ve uluslararası iş gücünden

beklenen yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

3. Mesleki gelişim modül tablosundan, çevrenin istihdam durumu,

öğrenci/kursiyerlerin hazır bulunuşluk düzeyi göz önüne alınarak modüller

seçilecek ve yeterlik tablosunda yer alan süreye ilave edilecektir.

4. Dördüncü seviye meslek elemanları, bütün mesleki gelişim modüllerini

tamamlamış olacaklardır.

5. Mesleki gelişim modülleri programlardan bağımsız olarak da

kullanılabilecektir.

İLETİŞİM

    El Sanatları Eğitim Merkezi Müdürlüğü - Sivas
  • Adres : Dörteylül Mahallesi Dikimevi Cad. No:10/1 Merkez/SİVAS

  • Telefon : 0346 227 54 91 - 227 05 98

  • Faks : 0346 227 05 97

  • E-Posta : sivas.esem@tarimorman.gov.tr

  • KEP : tarimveormanbakanligi@hs01.kep.tr

satis@tarimorman.gov.tr

sales@tarimorman.gov.tr

abuse@tarimorman.gov.tr

webmaster@tarim.gov.tr

abuse@tarim.gov.tr

hr@tarim.gov.tr

info@tarim.gov.tr

ik@tarim.gov.tr

contact@tarim.gov.tr

HIZLI MENÜ

  • Kullanıcı Girişi
  • Intranet
  • Bakanlık e-Posta
  • KVKK
  • Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi

ACİL NUMARALAR

  • 180 / Tarım İletişim Merkezi
  • 174 / Gıda Hattı
  • 112 / Orman Yangın

MOBİL UYGULAMALAR

©2025 Tüm hakları saklıdır. TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI